Merkantil Bank NB II 2025/26
időpont:2025. 11. 23. vasárnap, 15:00
csapatok:Szeged
Ajka
hátralévő idő:| # | csapat | pont |
|---|---|---|
| 01. | Budapest Honvéd FC | 15 |
| 02. | Vasas FC | 15 |
| 03. | Aqvital FC Csákvár | 14 |
| 04. | Mezőkövesd Zsóry FC | 13 |
| 05. | Kecskeméti TE | 12 |
| 06. | Karcagi SC | 12 |
| 07. | Szeged | 11 |
| 08. | Szentlőrinc | 9 |
| 09. | Soroksár SC | 9 |
| 10. | Videoton FC Fehérvár | 8 |
| 11. | Békéscsaba 1912 Előre | 8 |
| 12. | Tiszakécskei LC | 8 |
| 13. | FC Ajka | 7 |
| 14. | Budafoki MTE | 5 |
| 15. | HR-Rent Kozármisleny | 5 |
| 16. | BVSC-Zugló | 4 |
Mit szeretnének drukkereink a Szeged-CsGA 15. bajnoki idényében (2025 - 26)?!
Komoly anyagi juttatás az NB II-es csapatoknak is!!!
2012.06.24.A közmédia és a Sport TV közvetítheti a magyar bajnoki és kupamérkőzéseket.
A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Sport TV-t működtető Chello Central Europe Zrt. (CCE) közös pályázata nyerte az MLSZ által szervezett versenyprogramok négy bajnoki idényre szóló közvetítési és sugárzási jogait. A szerződés bajnoki évenként 3,54 milliárd forintos bevételt hoz az MLSZ-nek. A szövetség a bevétel túlnyomó részét – a törvényben engedett 4,5 százalék levonás után – az NB I-es, az NB II-es és a kupasorozatokban sikeresen szereplő amatőrcsapatoknak juttatja.
Az MLSZ április 27-én írt ki pályázatot az NB I, az NB II, a Magyar Kupa, az Amatőr Kupa, a Ligakupa és a Szuperkupa közvetítési jogainak értékesítésére a 2012-2013, a 2013-2014, a 2014-2015 és a 2015-2016-os idényeket magában foglaló időintervallumra. A határidőig az MTVA és a CCE mind a hat versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amit a szövetség által létrehozott pályázati bizottság elbírált, majd az MLSZ elnöksége a legutóbbi, keddi ülésén azt elfogadta. A két nyertes a saját honlapján internetes közvetítésre is jogosult, illetve a rádiós közvetítési jogokat is megszerezte.
A legutóbbi szezonban – ami egyben a 2009-2012 közötti ciklus záró éve volt – az MLSZ együttes televíziós díjbevétele körülbelül 1,7 milliárd forint volt. Most megnövekedett tartalomra lehetett pályázni, ez is magyarázza, miért emelkedett a bevétel. A következő bajnoki szezon az OTP Bank Ligában július 27-én kezdődik.
- Kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem az eredményt. A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás, és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések, és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt – értékelte a megállapodást dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki hozzátette: – A szövetségen keresztül két jelentős forrásból juthatnak bevételhez a klubok. Az egyik a közvetítési jogok értékesítése, a másik pedig a bajnokság névadószponzori bevétele. Eddig átlagosan 110 millió forintot kapott egy élvonalbeli klub a tévépénzekből szezononként, ez az összeg most 150 millióra nő. Az elosztást az eredményesség és a nézettség függvényében szeretnénk meghatározni, hogy jobb teljesítményre ösztönözzük a csapatokat.
Az MLSZ elnöke hangsúlyozta azt is, hogy az NB II-es klubok eddig alig, szezononként áltagosan mindössze félmillió forinttal részesedtek a televíziós jogok értékesítéséből. Ez az összeg a következő szezonban 25 millió forint lesz, aztán 2013 nyarától, az egycsoportos, 16 csapatos másodosztály bevezetése után pedig három szezonon keresztül 50-50 millió, hacsak nem jut fel addig a Szeged az NB I-be, mert akkor már évente 150 millió Ft gazdagítaná a klub büdzséjét! Ezen kívül a kupákban sikeresen szereplő amatőrcsapatokhoz is kerül pénz a szövetségtől.
Forrás: www.mlsz.hu
Készült: 2012.06.24.


