Szeged 1899

esemény:

Merkantil Bank NB II 2025/26

időpont:

2025. 11. 23. vasárnap, 15:00

csapatok:

Szeged

x

Ajka

hátralévő idő:

Mit szeretnének drukkereink a Szeged-CsGA 15. bajnoki idényében (2025 - 26)?!

14 év után is maradjon még Adem Kapics és külföldi holdudvara!!
Helyezzék új alapokra a klub vezetését magyar sportigazgatóval!!
Szegedi és környékbeli kötődésű, egykori legendák kellenek!!
email:
szeged1899@freemail.hu vagy gyvitos@freemail.hu
telefon:
Vitos György, Főszerkesztő: +36/70-264-1595
figyelmeztetés:
copyright 2012. Vitos György, szeged2011.eu; majd szeged1899.hu. Az itt található írott, képi anyagok csak a forrás megjelölésével, internetes felhasználás esetén élő hivatkozás elhelyezésével használhatóak fel!

Komoly anyagi juttatás az NB II-es csapatoknak is!!!

2012.06.24.

A közmédia és a Sport TV közvetítheti a magyar bajnoki és kupamérkőzéseket.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) és a Sport TV-t működtető Chello Central Europe Zrt. (CCE) közös pályázata nyerte az MLSZ által szervezett versenyprogramok négy bajnoki idényre szóló közvetítési és sugárzási jogait. A szerződés bajnoki évenként 3,54 milliárd forintos bevételt hoz az MLSZ-nek. A szövetség a bevétel túlnyomó részét – a törvényben engedett 4,5 százalék levonás után – az NB I-es, az NB II-es és a kupasorozatokban sikeresen szereplő amatőrcsapatoknak juttatja.

Az MLSZ április 27-én írt ki pályázatot az NB I, az NB II, a Magyar Kupa, az Amatőr Kupa, a Ligakupa és a Szuperkupa közvetítési jogainak értékesítésére a 2012-2013, a 2013-2014, a 2014-2015 és a 2015-2016-os idényeket magában foglaló időintervallumra. A határidőig az MTVA és a CCE mind a hat versenyprogramra formailag és tartalmilag érvényes, közös ajánlatot tett, amit a szövetség által létrehozott pályázati bizottság elbírált, majd az MLSZ elnöksége a legutóbbi, keddi ülésén azt elfogadta. A két nyertes a saját honlapján internetes közvetítésre is jogosult, illetve a rádiós közvetítési jogokat is megszerezte.

A legutóbbi szezonban – ami egyben a 2009-2012 közötti ciklus záró éve volt – az MLSZ együttes televíziós díjbevétele körülbelül 1,7 milliárd forint volt. Most megnövekedett tartalomra lehetett pályázni, ez is magyarázza, miért emelkedett a bevétel. A következő bajnoki szezon az OTP Bank Ligában július 27-én kezdődik.

- Kölcsönös előnyökön alapuló, komoly üzleti sikernek értékelem az eredményt. A magyar futball érdekeit jól szolgálja az MTVA-val és a Chello Central Europe-pal kötött megállapodás, és biztos vagyok abban is, hogy a magyar focit kedvelő nézők elégedettek lesznek a mérkőzések, és azok közvetítéseinek színvonalával egyaránt – értékelte a megállapodást dr. Csányi Sándor, az MLSZ elnöke, aki hozzátette: – A szövetségen keresztül két jelentős forrásból juthatnak bevételhez a klubok. Az egyik a közvetítési jogok értékesítése, a másik pedig a bajnokság névadószponzori bevétele. Eddig átlagosan 110 millió forintot kapott egy élvonalbeli klub a tévépénzekből szezononként, ez az összeg most 150 millióra nő. Az elosztást az eredményesség és a nézettség függvényében szeretnénk meghatározni, hogy jobb teljesítményre ösztönözzük a csapatokat.

Az MLSZ elnöke hangsúlyozta azt is, hogy az NB II-es klubok eddig alig, szezononként áltagosan mindössze félmillió forinttal részesedtek a televíziós jogok értékesítéséből. Ez az összeg a következő szezonban 25 millió forint lesz, aztán 2013 nyarától, az egycsoportos, 16 csapatos másodosztály bevezetése után pedig három szezonon keresztül 50-50 millió, hacsak nem jut fel addig a Szeged az NB I-be, mert akkor már évente 150 millió Ft gazdagítaná a klub büdzséjét! Ezen kívül a kupákban sikeresen szereplő amatőrcsapatokhoz is kerül pénz a szövetségtől.


Forrás: www.mlsz.hu
Készült: 2012.06.24.